Son Haberler

Hamile yogası; hamilelik döneminde kendine ve içinde günden güne büyümekte olan bebeğine verebileceğin en iyi hediyelerden biri olabilir.

Hamile olduğunu öğrendiğin günden beri, hatta belki hamile kalmaya karar verdiğin günden beri, kendine ve bedenine dolayısıyla bebeğine nasıl daha iyi bakabileceğini, nasıl daha rahat bir hamilelik yaşayacağını, nelere dikkat edersen daha kolay bir doğum yapacağını araştırmışsındır mutlaka (çünkü annelikle birlikte otomatikman gelen endişe, kaygı ve en iyisini yapma arzusu insanı en iyi araştırmacıdan bile daha iyi bir araştırmacı olmaya itiyor)

Hamile yogasını araştırırken benim de aşağıda belirteceğim bilgilere ulaşmışsındır muhtemelen, sonuçta yeni bir kıta keşfetmeyeceğiz, yüz yıllardır var olan yoga yı uzun uzun anlatmayacağım sana. En özet hali ile beden, zihin, ruh bütünlüğünü amaçlayan bir disiplin yoga, hamile yogasının da özü bu, değişen bedenimizi ve onu dinlemeyi, dinlendirmeyi keşfetmeye çalışacağız.

Doğru nefes alma, onarıcı pozlar, dayanıklılık, pelvik taban kasları çalışmaları ve esneme üzerine yoğunlaşarak hamilelik süresince ve sonrasında bedenini, zihnini ve evet ruhunu hem rahatlatmayı hem de güçlendirmeyi araştıracağız.

Tamam iyi hoş ama sen gene de biraz faydalarından bahset dersen aşağıda birkaç madde olarak sıralıyorum. Fakat lütfen sen gene de sadece teorik olarak okumakla kalma olur mu? Kendine 1 saat ayır ve gel tanışalım, kendin deneyimle hamile yogası neymiş, nasıl yapılırmış, sana nasıl hissettiriyormuş diye…

Hamile Yogasının Faydaları:

  • Dayanıklılık ve Güç

Bebeğin içinde büyümeye devam ederken değişen ağırlığını doğru şekilde taşıyabilmek için her gün daha fazla enerjiye ve güce ihtiyaç duyacaksın

Yoga pozları yardımıyla kalçalarını, sırtını, omuzlarını ve kollarını güçlendirip dayanıklılığını arttırabilirsin.

  • Denge

Ağırlık merkezimiz fiziksel olarak fetüs vücudumuzda büyüdükçe değişmeye başlar. Progesteron ve östrojen hormonlarının artışı nedeniyle duygusal olarak dalgalanmalar yaşanabilir. Her yoga pozunda stabil durma ve nefes alma üzerine odaklanmaya çalıştıkça, fiziksel ve duygusal olarak dengeyi tekrar bulmak kolaylaşır.

  • Ağrıları hafifletmesi (Alt bel, kalçalar, göğüs kafesi, sırt, omuz ve boyun)

Bebeğin büyümeye başlamasıyla birlikte belirli kas gruplarında daha fazla stress birikmeye başlar. Göbeğimizin dışarı doğru büyümesiyle alt bel kıvrımı derinleşmeye ve bebeğin ağırlığı ile üzerine binen baskıdan dolayı kalçalar sıkışmaya başlar. Göğüslerimizin büyümesi sırt, omuzlar, boyun ve gögüste daha fazla gerginlik hissedilmesine sebep olur. Yoga yapmak bu ağrıların hafiflemesini ya da tamamen kaybolmasını sağlar.

  • Sinir sistemini rahatlatması

Doğru nefes alma teknikleri ile sinir sistemi parasempatik moda geçmeye başlar ve bu da rahatlayıp gevşememizi sağlar. Bedenimiz bu moddayken boşaltım sistemimiz sorunsuz işlemeye başlar, daha rahat uyku uyumamız mümkün olur ve bağışıklık sistemimiz daha kuvvetli bir hale gelir.

  • Doğuma hazırlık

Zaman zaman zor gelebilecek olsa da her yoga pozunda bilinçli nefes alma araştırılır bu sayede doğum anı geldiğinde doğru nefesle birlikte ‘rahatsızlığın içinde rahatlama’ sağlamak mümkün hale gelir. Nefes aldığınızda hissettiğiniz gerilimi doğru değerlendirip her nefes verişte o gerilimden bir parça daha sıyrılmayı keşfedersiniz.

  • Bebekle Bağ Kurmak

Hamile yogası çalışmaları yavaşlamanıza ve dikkatinizi dış dünyadan bedeninize, bebeğinize çevirmenize olanak sağlar. Nefesinizle çalıştıkça her yoga pozunda beden farkındalığınız daha da artmaya başlar. Bu sayede sadece kendi bedenini dinlemekle kalmayıp, bebeğini de daha net duymaya başlarsın, farkındalık arttıkça içinde büyüyen bebeğinin her hareketini, her tekmesini daha net hissedebilirsin.

  • Kan Dolaşımını Arttırması

Pratik boyunca eklemlerimiz arasındaki kan dolaşımı artar ve kaslarımız uzar. Kan dolaşımının artması sayesinde vucudumuzdaki şişlikler azalır ve bağışıklık sistemimiz güçlenir bu da bebeğin büyümesi için daha sağlıklı bir ortam yaratır.

  • Doğru Nefes Almak

Doğum sırasındaki kasılmalar sırasında uygulayabileceğiniz iyi bir araçtır. Eğer bilinçli olarak nefes alıp verirsek kan basıncımız ve kalp ritmimizi parasempatik/rahatlama modunda tutabiliriz. Unutmayın! sakin, rahatlamış bir anne, sakin bir bebek demektir.

  • Sosyalleşme/Hamilelik kardeşliği

Hamilelik boyunca yaşadığınız duygusal, bedensel değişiklikleri ve benzer sıkıntıları ,endişeleri, mutlulukları yaşayan insanlarla bir arada olmak bu yollardan geçen tek insan olmadığınızı hatırlatarak enerjinizi yükseltir.

  • Yeni Anneliğe Hazırlık

Hamile yogasının en keyifli faydalarından biri odaklanıp kendine zaman ayırabilmek, kısa bir süre için bile olsa zihnin karmaşasından sıyrılıp yavaşlayabilmek.

Bebeğini kucağına aldıktan sonra kendine zaman ayırabilmenin, kısa gevşeme molalarının ve kendini doğru duyabilmenin ne kadar işine yarayacağını daha net anlayacaksın.

Hamile yogası yapabilir miyim?

Evet doktorun yoga yapmamalısın demediği sürece hamile yogası her yaştan her beden tipindeki kadın için uygundur.

Ne zaman hamile yogasına başlamalıyım?

Hamile kalmadan önce düzenli bir yoga pratiğin varsa pratiğine hamile yogası dersleri ile devam edebilirsin. Eger düzenli bir yoga geçmişin yoksa doktorundan aldığın onay sonrasında 13.haftadan itibaren hamile yogası derslerine girebilirsin.

Kayıt ve Detaylı Bilgi İçin: 0 544 630 04 68

Sevgiler;

Çiğdem Karabacak

Check Also

Yeni Bir Diyete Hazır Mısın?

Veeeeee… Beklenen gun geldi çattı…Hadiiiiiiii bakalım, görelim kimler başlıyor benimle??? Kilolarla vedalaşma vaktidir. Sizi bilmem ama ben …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir